Sider

lørdag 10. september 2011

Tacoform med kylling


85 % av gangene jeg spør den kjære tennåringsdatteren om hva hun vil ha til middag er svaret TACO! Jeg liker taco jeg altså, men litt kjedelig begynner det å bli. Så jeg fant opp denne jeg, og den ble bare sååååå bra. Kommer garantert til å bli en gjenganger her i huset! Også liker jeg å innbille meg at den er sunnere en vanlig taco. For den har jo kylling. Og gulerot. Og mais........ Og fullkornspasta!!!!! Stikk hodet i sanden og se fullstendig bort fra rømmen. Og Crame fraishen. Og osten........ Og tortilla chipsen!!!!



De lekne var

300 g kylling
1 pose tacokrydder
1/2 stor boks mais/1 liten
2 dl crame fraiche
1,5 dl lett rømme
2 gulerøtter
100 g ost
180 g pasta
tortilla chips

Å jo da, du trenger en løk også........ Det var bare at min var så innmari stygg at jeg ikke ville ha han med på gruppebildet. Løken ble sur, utrolig sur faktisk. Etter en hel triade om at skjønnheten kommer innenfra etc. gav jeg opp. Så her er den da!! Og den var innmari skjønn inni!!


Sett på pasta vannet. Husk å salte vannet godt


Sett på en panne over medium varme og sleng i litt olje


Kutt opp løken ( som hold det den lovet og var vakker inni)


Og sleng den i panna (ok, da, plasser den delikat siden den er litt grineter over hele bilde greiene enda)


Kutt kyllingen opp i terninger


Og sleng de i pannen sammen med løken. Som blir i veldig mye bedre humør av å ha selskap


Over til pastaen. Søt, ikke sant? Det er selvsagt fullkorns pasta siden det meste her på bloggen dreier seg om rene helsematen!


I gryta går helsekosten!


Innen nå burde kyllingen ha fått seg en runde på alle kanter


Ok, ikke le da. Du husker vel boksåpneren? Jeg vet at de fleste bokser nå kommer med slik nymotens lokk som lar deg åpne den uten en slik. Men ikke first price nei! Her må du jobbe for å få ut god sakene... Ha ha ha, la dere forresten merke til at det var HELE 3 first price produkter i oppstillingen av ingredienser over? Jeg er ikke sponset av de altså..... First price roules!!!


Jeg kjøpte altså en sånn stor boks med first price mais fordi en sånn er billigere en tre små av alt annet. Men du trenger bare halve boksen


Sånn ca...... 


Jeg vet at gulerøtter ikke har noe i taco å gjøre. Dere trenger ikke å påpeke det. Men jeg hadde det i kjøleskapet og det er hvis godt for alt mulig! Nattsyn, røykeabstinenser etc. etc. Så da ble det gulerøtter da. Skjør de opp i små biter


Og sleng de sammen med pastaen de 3 siste minuttene av koketiden


Tilsett tacokrydderet i pannen med kyllingen


Og bland godt


Oh my, crame fraiche. Det beste av to verdener. Fløte OG rømme liksom!


Jeg kunne spist dette rett ut av pannen jeg altså. Men jeg gjorde ikke det. Ok, litt da, men bare for å "smake"


Når pastaen er ferdig slenger du den i en lasangform eller lignende


Tøm over taco sausen


Og bland godt


Hell over kyllingblandingen


Nå begynner morroa :-) Sleng over det du har av rømme rester i kjøleskapet ( jeg vet du har noe)....


Knus grovt trotilla chisp over det hele


Ikke for mye, det skal ikke bli helt "tett"


Ost, den du liker best.. Her hjemme er det stort sett norvegia som går av med seieren hvis parmesanen har tatt en pause for dagen


Ah, ost :-)


Sett det hele inn i ovenen til osten er smeltet og ut kommer dette mirakelet. En litt annerledes hverdagsmiddag? Godt var det iallefall....


Og kvelden var reddet!


Håper det smaker :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar